keskiviikko 9. tammikuuta 2013

huomenta vaan,

Oon heränny tunti sitten 05 aamulla, taas. Nukun koko ajan. Olen älyttömän väsynyt. Parin päivän sisällä olen varmaan ollut 4-8h hereillä. Lisäksi mulla on joka päivä mahan kipeä enemmän tai vähemmän joten ei tee mieli juuri liikkua missään. Oon miettiny oisko se närästystä. :( No tänään on neuvola joten pitää siellä kysellä. Maha kivut alkoi sen ulkoisen käännön yrityksen jälkeen joten mietin että ehkä vauva jotenkin siirtyi painamaan jotakin huonoa kohtaa mahassa? tai ehkä se vaan oli sattumaa kun viikkoja alkaa kuitenkin olemaan niin paljon kasassa, että mahassa on ahdasta joka tapauksessa.

Muuten vauva on liikkunut todella hyvin ja liikkeet tuntuu selvästi. En osaa itse arvioida onko vauva vielä väärinpäin, uskon että on. Isoimmat liikkeet tuntuu edelleen alavatsassa. Jännittää jos se päättääkin nyt viimeisen 2vk aikana kääntyä ja en saakkaan sectiota. Alatiesynnytys olisi tietenkin ihanteellisin, mutta nyt kun olen ehtinyt mielessäni kerrata että synnytys tapahtuu sectiolla niin jos synnytystapa sitten viime metrillä vaihtuukin niin se tuntuu hieman hypyltä tuntemattomaan. Sitähän se olisi joka tapauksessa mutta entistä isompi hyppy. Mie vielä olen semmonen, että yleensäkin haluan tutkia asiaa mihin oon ryhtymässä tarkoin ennen kun se tapahtuu. Olen lukenut esitteen leikkauksesta varmaan sata kertaa ja kerrannut mielessä mitä kaikkea pitää kysyä tiistaina lääkkäriltä. Esite oli minusta hyvä, kertoi tarkasti mitä tapahtuu, mitä tapahtuu sitten leikkauksen jälkeen jne. Lisäksi sain toisen esitteen kivunhoidosta mikä tietenkin tulee olemaan iso osa sitten toipumista.

Kävin salillakin pitkästä aikaa ja ei se kyllä enää tuntunut ihan yhtä mukavalta kun ennen. :D Oma olo laitteissa tuntui todella ahtaalta ja siirtyminen laitteesta toiseen kauheaa pungerrusta. Ajattelin jos saisin kerran vielä ennen synnytystä käytyä ja samalla jätän salikortin hyllylle odottelemaan kevättä/syksyä riippuen toipumisesta, fiiliksestä ja uuden elämän ajankäyttö järjestelyjen onnistumisesta :)

Saatiin vihdoin raahattua meiltä pois eteisestä ylimääräiset hyllyt, pöydät ja nojatuoli. huh helpotti mieltä. Ajattelin ettei ehditä ja sitten kiva yrittää sovittaa vaunuja ahtaassa eteisessä. Nyt pitäisi vielä saada suursiivous tehtyä. Lisäksi tietenkin vauvan vaatteiden silitys vielä odottelee, mutta sitä suuniteltiinkin vklopun projektiksi.

Omat olot väsymyksen ja mahakivun ohella on aika tukalat. Aiemminkin ison vatsan kans välillä itku tuli kun ei kenkiä/sukkia saanu jalkaan. Nyt siihen lisänä on turvotukset ja vatsa entistä isompi. Mieli on herkempi niin oivoivoi. Tuon tuostakin alkaa itkemään tai kiukustuu. Haluttas vaan makoilla sängyssä ja näyttää röllipeikolta siihen asti kunnes vauva syntyy. Aika huolellahan mie olen kyllä vaan makoillutkin.^_^ kuljeskelen karsea fleecehaalari päällä ja nallekaulahuivi kaupassakin. Pikkuveli onneksi lohdutti että raskaana saakin näyttää vähän räjähtäneeltä. Ainiin ja sängyssä kääntyminen on niin ihanaa kun kuulostaa 70v rekkamieheltä joka ei ole liikkunut 10vuoteen. Ihmettelen suuresti miten muru pystyy nukkumaan hyvät yöunet minun viehättävässä seurassani siellä sängyssä. Hyvä vaan tietenkin että pystyy :-D



Lisäksi voisin päivittää tähän sitten päivällä neuvolajutut :



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti